۱۳۹۹ بهمن ۲, پنجشنبه

مجاهد شهید پریدخت ناظم

پریدخت ناظم سال ۱۳۳۴ در شوشتر متولد شد. در سال۵۶ برای ادامهٌ تحصیل به آلمان رفت. در دوران انقلاب ضدسلطنتی از طریق دفاعیات شهیدان مجاهد خلق به‌ویژه شهید بنیانگذار سعید محسن با مجاهدین آشنا شد و با انجمن دانشجویان مسلمان در آلمان (هواداران مجاهدین) به فعالیت پرداخت. در سال۶۱ از اعضای شورای مرکزی انجمن آلمان بود. همواره خواستار مبارزه در خط مقدم علیه رژیم ضدبشری خمینی بود و برای اعزام به منطقه پافشاری می‌کرد. در سال۶۶ به منطقه رفت. مدتی در قسمت «تولید سیمای مقاومت» مسئولیت به‌عهده گرفت. انگیزه‌های قوی انقلابی، صلابت و مایه‌گذاری از ویژگیهای برجسته‌اش بود.
در یکی از دست‌نوشته‌هایش می‌نویسد: «برای مجاهد بودن باید که فدا کرد. برای دست‌یافتن به گوهر یگانگی بایستی از کورهٌ گدازان ابتلائات و شبهای قدر گذر کرد. خدایا کمکم کن تا یکی از سربازان شایستهٌ مسعود و مریم باشم. کمکم کن و قدمهایم را ثابت و استوار نگه‌دار…».
او در آستانهٌ عملیات فروغ جاویدان وارد یکانهای رزمی شد. فرماندهی یک دستهٌ رزمی را به‌عهده گرفت. از حماسه‌آفرینان نبردهای اطراف شهر اسلام‌آباد بود. او در نبردهای سنگین برای فتح پادگان موسوم به سلمان فارسی، پس از شهادت یکی از همرزمانش، همزمان فرماندهی دو دستهٌ رزمی را برعهده گرفت و در تپه‌های اسلام‌آباد در دفع تهاجم مزدوران و پاکسازی آنها تا آخرین نفس جنگید و سرانجام خون پاکش را فدیهٌ رهایی خلق در زنجیرش کرد و به کهکشان جاودانه‌فروغها پیوست. 

با ما در کانال تلگرام پیشتازان راه آزادی ایران همراه باشید
https://t.me/shahidanAzadai96

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر