۱۳۹۸ اردیبهشت ۲۶, پنجشنبه

مجاهد شهید حمیدرضا رشیدیان


مشخصات مجاهد شهید حمیدرضا رشیدیان
محل تولد: خرمشهر
شغل: -
سن: 21
تحصیلات: متوسطه
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 1367

«من حمیدرضا رشیدیان… ‌در سال‌۵۹ ابتدا کار خود را با خواندن کتب و نشریات سازمانی آغاز کردم، ولی در سرفصل تاریخی ۳۰خرداد و هم‌چنین بعد‌از آن که مصادف بود با شهادت برادرم، این‌گونه انگیزه‌های انقلابی در من تقویت گردید، به‌طوری که شدیداً جذب سازمان شدم… تا این که در سال‌۶۲ به‌منطقه آمده و به‌طور فعال و حرفه‌یی در کادر روابط سازمان قرار گرفته و به فعالیت پرداختم. …آری وقتی که انسانی آگاه شد… وقتی که در نقطهٌ اوج این راه سلاح به‌دست گرفت و با تمام توش و توان و با تمام هستی و خانمان خویش به جنگ شدیدترین دشمن خدا و خلق، خمینی جنگ‌افروز و ضد‌بشر رفت، آری دیگر هیچ برگشتی در این راه بر‌او متصور نیست و من این را از معلم کبیر و بزرگوارم مسعود یاد گرفته‌ام که می‌گفت: ‌مجاهد خلق را سلاح، انقلاب و مبارزهٌ رهاییبخش زنده می‌کند. وه که چه خوب گفته است، پس مرا مرده مپندارید که برخلاف تمامی فرصت‌طلبان و عافیت‌جویان مرگ با عزت و سربلندی را بر ننگ تسلیم و سازش ترجیح دادم. آری… این راه را آگاهانه انتخاب کرده و جان بر‌سر آن خواهیم باخت… در پرتو راهبری عقیدتیمان مسعود و مریم، مصمم‌تر از گذشته برآنیم تا هرچه زودتر در پرتو مقاومت دوران‌ساز مسلحانه، بنیان خمینی و حیات دستگاه ارتجاعی و دیکتاتوری او را برافکنده و واژگون نموده و صلح و رهایی و آزادی پایدار میهن را باز‌گردانیم». وصیت‌نامه ـ ۱۳‌تیر‌۶۶ 
با چنین انتخاب شورانگیزی بود که مجاهد شهید حمیدرضا رشیدیان با پای سر به میدان فروغ جاویدان شتافت و هم‌چنان‌که عهد کرده بود بر‌ سر ‌آن جان باخت و به جاودانه‌فروغهای آزادی پیوست.

با ما در کانال تلگرام پیشتازان راه آزادی ایران همراه باشید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر