۱۳۹۵ بهمن ۱۴, پنجشنبه

شش شهيد مجاهد خلق از يك خانواده، سه خواهر و سه برادر از خانواده احمدی



شش شهيد  مجاهد خلق از يك خانواده، سه خواهر و سه برادر از خانواده احمدي، 6 شهيد كه در جدالِ ايمان و ذلت، قد برافراشتند و مرگ را به سخره گرفتند. صدای پروازهای سرخی كه پژواكآن در گامهای استواری امروز نسل ايمان وفدا هر روز و هرساعت جاودانگی آن خونها را فرياد مي كند.
زندگی برای آنان كه بر آرمانهای انسانی دل می بندند؛ سراسر صحنه رويارويی با سدها و عقبه هاست اما آنها با انطباق فعال و لحظه مره با شرايط دشوار نبرد با موانع تكاملی چون رود در بستر زمان تا هميشه جريان مييابند، به دريای عشق و انسانيت ميريزند و جاودانه ميشوند.

مسعود احمدی از 6 خواهر وبرادر شهیدش می گوید
سه خواهر و سه برادر مجاهدم خونشون رو در راهِ آزادی ايران هديه كردند. اولين شهيد از خانواده ما، بزرگترين برادرم خسرو بود. خسرو قهرمان ورزشی بود و قبل از اينكه برای تحصيل به آمريكا بره در شركت نفت آبادان اشتغال داشت. بعد برای ادامه تحصيل به آمريكا رفت و اونجا به سازمان دانشجويان مسلمان هوادارسازمان مجاهدين خلق پيوست و در واقع آشنايی اوليه خانواده ما با سازمان در اون زمان از طريق خسرو بود. خسرو حدود يك ماه و نيم بعد از پيروزی انقلاب ضدسلطنتی تحصيلش در آمريكا رو نيمه‌كاره رها كرد و به ايران برگشت و فعاليتش با سازمان رو ادامه داد. در 20 بهمن سال 60، فردای عاشورای مجاهدين، دستگير شد و در 9 اسفند 60 در زندان عادل‌آباد شيراز زير شكنجه به شهادت رسيد. برادر و دو خواهر ديگه‌ام، محمد، فريبا و فرحناز در 13 مرداد سال 67 در زندان‌ اصفهان به شهادت رسيدند و برادر ديگه‌ام منصور در قتل عام 67 در زندان شيراز به شهادت رسيد. محمد،كارمند شركت ملی گاز ايران بود. موقع شهادت32 سال داشت و موقع اجرای يك قرار در زمستان سال 60 دستگير شد. منصور هم سال 64 در حاليكه قصد خروج از كشور براي پيوستن به سازمان مجاهدين رو داشت دستگير شد. 26 ساله بود كه به شهادت رسيد. خواهرانم فريبا و فرحناز احمدی، اوايل سال 64 دستگير شدند و موقع شهادت به ترتيب 22 و 20 ساله بودند. خواهر ديگه‌ام منيژه در عمليات فروغ جاويدان در سن 29 سالگی و در حاليكه يك پسر 5 ساله داشت به عهدش با خدا و خلق وفا كرد و جاودانه شد.
فريبا و فرحناز كه در سال 64 دستگير شدند و به 15 و 10 سال زندان محكوم شده بودند، از جمله اتهاماتشون حضور برادر و خواهرشون يعنی من و منيژه در ارتش آزاديبخش بود. شنيدم كه دژخيمان حتي از طريق آشنايان خودمون براي اينكه اونها رو وادار به ندامت كنند، تضمين آزادي داده بودند اما فريبا و فرحناز به هیچ وجه  اين رو قبول نكردند. بخاطر اينكه فريبا علناً در زندان از مواضع و هويت مجاهديش دفاع می كرد خواهران هم‌بندِ او، به فريبا لقب «خورشيد» داده بودند.


خسرواحمدي
  متولد1331/ قهرمان ورزشی, كارمند شركت ملی نفت ایران - دانشجوي آمريكا
زمان شهادت: 9اسفند 60- زندان عادل آباد شيراز
 نحوه شهادت: زير شكنجه


محمد احمدی
متولد 1335 ديپلم ،كارمند شركت گاز
زمان شهادت:  13 مرداد 1367 قتل عام  در زندان اصفحان
نحوه شهادت: تيرباران



منصوراحمدی

 متولد1341 ، ديپلم
زمان شهادت: شهريور سال 67 – شيراز
نحوه شهادت: تيرباران- زندان شيراز
 سال 64 كه قصدخروج از ايران و پيوستن به سازمان را داشت دستگير شد



فريبا احمدی
 متولد: 1345 در آبادان
 سن: 22 سال
تحصيلات: دانش‌آموز
شهادت:  13 مرداد 1367زندان  اصفهان
 نحوه شهادت: تيرباران
 محل دفن: باغ رضوان – قطعة 41، رديف 11، شماره 6



فرحناز احمدي
متولد 1347در آبادان
سن: 20 سال
تحصيلات: دانش‌آموز
  شهادت: 13 مرداد 1367- اصفهان
 نحوه شهادت: تيرباران


منيژه احمدی
 متولد 1338 در آبادان
شغل: معلم
شهادت: مرداد 1367 - عمليات فروغ جاويدان




آنان جان بودند و نبض و نفس/ قلبشان به خون سبز طبيعت نمي تپيد/ نبضشان به خون گلهاي سرخ مي تپيد/ فرزندان آفتاب و زمين!

با ما در كانال تلگرام #پيشتازان راه #آزادي همراه باشيد
Telegram.me/shahidanAzadi


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر