۱۳۹۶ خرداد ۱۰, چهارشنبه

گزارشي از محل دفن شهيدان مجاهد خلق در مسجد سليمان


                 مسجدسلیمان نزدیک به باغ نسیرها -مزار مجاهدان سال 67
آنان نرفتند؛ رسيدند
نمردند،
روئيدند.
و اكنون در هر ترانه
برلبهاي ما جارياند.
مسجد سليمان يكي از شهرهايي است كه در جريان مبارزه عليه ارتجاع و ديكتاتوري آخوندي مجاهدان والامقامي را به خلق قهرمان ايران عرضه كرده است. بسياري از اين مجاهدان در جريان نبرد خود با آخوندها به شهادت رسيده اند و بسياري ديگر در صفوف ارتش آزاديبخش ملي ايران به ادامه راه ياران شهيدشان مشغول هستند. به دليل استقبال بسياري از جوانان و روشنفكران و زحمتكشان مسجد سليماني از مجاهدين و مقاومت، آخوندها و پاسداران شقاوت بسياري در برخورد با آنان داشته و به صورتي كينه اي با مردم و زندانيان و اسيران برخورد مي كنند. به طوري كه تعداد زيادي از اسيران مجاهد خلق را با بيرحمانه ترين شيوه ها كشته و در گورهاي بي نام و نشان دفن كرده اند. به عنوان مثال پاسدار جنايتكاري، به نام غفور حيدري، كه از زمرة دست اندركاران قتلهاي مجاهدين از سال60تا67 است نقل كرده است كه دراین  ايام هر شب 15نفر را اعدام و مخفيانه به خاك سپرده اند. پاسدار حيدري از جمله خاطره اي از شهادت مجاهد قهرمان پروين فردي پور نقل كرده است كه بسيار تكان دهنده است. پاسدار جنايتكار حيدري اعتراف كرده است: بعد از اين كه پروين فردي پور را اعدام كرده اند جسد را براي دفن به مزار باغ نسير كه نزديك جاده هفتگل مسجد سليمان است برده اند. و تعداد زيادي پاسدار را به عنوان گشت در حول و حوش محل به خدمت مي گيرند تا جسد را در كيسه بزرگي كرده و بعد از دفن رويش بتون بريزند. پاسدار حيدري اكنون بعد از سالها ريش خود را زده و حتي در برخي نقاط اظهار ضديت با رژيم مي كند. اما اين ترفندي بيشرمانه است تا بر روي جنايتهاي خود پرده بكشد و سفید سازی کند. 

               مزارمجاهدان  سال 67 وتا74  -بالاترازشرکت گازمسجدسلیمان دریک بیابان درگندم های کشاورزان
تعدادي از شهيدان مجاهد خلق در مسجدسليمان را در مسجد امام رضا تنبي و يا چهاربيشه نفتون در بيابانهاي مسجدسليمان دفن كرده اند. به خانواده شهيدان دستور داده شده كه فقط روزهاي چهارشنبه مي توانند به مزار شهيدان خود بروند.
در تصاويري كه ذيلا ملاحظه مي كنيد 4محل مشخص شده كه محل دفن شهيدان مجاهدين خلق است. يك نقطه از اين چهار نقطه كه تپه روبروي دانشگاه آزاد است متعلق به شهيدان دهه 1360مي باشد و سه نقطة ديگر شامل مجاور قبرستان گلگه، مجاور قبرستان بي بيان، جاده گلگير مجاور قبرستان پاقدم امام رضا است متعلق به شهيدان قتل عام سال1367 مي باشد.

                             مزار شهداي قتل عام وشهداي سال 60
#آذربایجان #تبریز #میاندوآب #بناب #بوکان #کفتر #ارومیه #اردبیل #بوشهر #اهواز #تهران #قزوین #زنجان #ایران #کنگان #آذرشهر #ملکان #همدان#ملکان
#قتلعام67 #جنبش_دادخواهی #ایران #اعدام #زندانی_سیاسی #حقوق_بشر #مریم_رجوی #تهران #تبریز #خوزستان  #شیراز #اهواز  #tehran #مقاومت #مجاهدین #ایران
با ما درکانال جدید پیشتازان راه آزادی ایران همراه باشید
 https://t.me/shahidanAzadai96

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر