۱۳۹۶ شهریور ۲۰, دوشنبه

مجاهد شهید زهرا عفری نژاد


مشخصات مجاهد شهید زهرا عفری نژاد
محل تولد: آبادان
شغل - 
تحصيل: -
سن: 27
محل شهادت: اهواز
زمان شهادت: 1367

به یاد مجاهد شهید زهرا عفری نژاد
«زندگی بدون مجاهدین برای من معنا ندارد».
«یا بدون قید و شرط مرا آزاد می‌کنند یا توسط خلقم آزاد می‌شوم».
خاطراتی حماسی از مجاهد شهید زهرا عفری نژاد
اشتیاق سوزان برای وصل 
هر کسی کو دور ماند از اصل خویش
بازجوید روزگار وصل خویش
آنها که دوران قطع از تشکیلات و مبارزه انقلابی را تجربه کرده‌اند خوب می‌دانند که سخت‌ترین دوران زندگی مبارزاتی آنان، دوران قطع است. مجاهد شهید زهرا عفری نژاد از میلیشیاهایی بود که بارها سناریوی پیوستن مجدد خود به مجاهدین در خارج از زندان را در ذهن مرور کرده بود. او به‌محض آزادی از زندان، به این فکر افتاد که به هر قیمت دوباره به سازمان بپیوندد.
پدر زهرا چند روز بعد از آزادی او از زندان با دیدن اشتیاق وافرش برای پیوستن به سازمان، به او می‌گوید:
«چه عجله‌یی داری؟ تو که تازه از زندان آزاد شده‌یی»
در پاسخ می‌گوید: «زندگی بدون مجاهدین برای من معنا ندارد».
این میلیشیای پرشور در حالی که زخمهای شکنجه‌ها را بر پیکر داشت یکدم از تلاش بازنماند و تا آنجا پیش رفت که حین خروج از کشور مورد شناسایی قرار گرفت و بیشتر از پیش به زیر شکنجه‌های وحشیانه کشیده شد.
بعد از مدتها محرومیت از ملاقات، وقتی مادر زهرا موفق به دیدار کوتاه با او می‌شود در این رابطه به یکی از دوستان می‌گوید: «آنقدر او را شکنجه کرده بودند که وقتی او را دیدم چهره‌اش خیلی شکسته شده بود طوری که انگار نه زهرا آن دختر جوان من می‌باشد».
در ملاقات دیگر، رژیم به خانواده او فشار می‌آورد تا زهرا را وادار به ندامت کنند و در این رابطه فریبکارانه می‌گوید:
 «اگر زهرا مصاحبه کند، آزاد می‌شود». پدر زهرا یکبار از او می‌پرسد: «چرا مصاحبه نمی‌کنی؟ زهرای قهرمان پاسخی حماسی و تکاندهند‌ه می‌دهد: «یا بدون قید و شرط مرا آزاد می‌کنند یا توسط خلقم آزاد می‌شوم».
مادرش گفته است: «زندانبانان از او خیلی وحشت داشتند؛ طوری که در بین آنها به زهرا لجوج مشهور بود. او با هر بار شکنجه مصمم‌تر می‌شد و ایمانش به حقانیت راهش افزون می‌گشت».
درود بر او روزی که‌زاده شد، روزی که قدم به مبارزه نهاد و روزگار وصل خویش را بازجست و در این مسیر سرفرازانه به‌شهادت رسید.

مریم رجوی: از قتل‌عام 30هزار زندانی سیاسی نزدیک به ‌سه دهه می‌گذرد. اما این جنایت چیزی نیست که به‌ تاریخ پیوسته باشد. این جنایت مسأله همین امروز است. مسأله نقض فاجعه‌بار حقوق‌بشر در ایران است.

با ما در کانال تلگرام پیشتازان راه آزادی ایران همراه باشید
https://t.me/shahidanAzadai96


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر