۱۳۹۷ تیر ۴, دوشنبه

مجاهد شهید نسترن هدایت فیروزآبادی



مجاهد شهید نسترن هدایت فیروز آبادی در سال ۱۳۳۷ در شیراز متولد شد. تحصیلاتش را در رشته عمران ملی در سال ۱۳۵۵ در دانشگاه شیراز آغاز کرد. در جنبش دانشجویی علیه رژیم شاه فعال بود و در انقلاب ضدسلطنتی نیز فعالآنه شرکت داشت. در اردیبهشت‌ماه سال ۵۸ با سازمان مجاهدین آشنا شده و به‌ جنبش ملی مجاهدین پیوست. از این نقطه به ‌بعد نسترن یک مبارز حرفه‌یی بود که سر از پا نمی‌شناخت. پس از ۳۰خرداد ۶۰ فرماندهی یکی از واحدهای مقاومت مجاهد خلق را به‌عهده گرفت. 
نسترن هم‌چنان که خود خواسته و داوطلب شده بود، برای هر نوع مأموریت و فداکاری و جانبازی در راه خلق و انقلاب آمادگی تمام‌عیار داشت. و او این آمادگی را درعمل و مأموریتهایی که به‌عهده می‌گرفت نشان داد. 
شب سوم دیماه سال ۱۳۶۰‌، پاسداران او را از بستر بیماری دستگیر کردند و به ‌زندان سپاه بردند. مدتها بعد از محکومیتش، وقتی دژخیمان دادستانی فارس به ‌نقش نسترن در زندان و عملیاتش در خارج زندان پی بردند، با خشم و کینه حیوانی به ‌جان او افتادند اما در برابر اراده انقلابیش به‌زانو درآمدند. نسترن در زندان بارها مورد شکنجه‌های وحشیانه قرار گرفت. اما دشمن را در دستیابی به ‌اسرار خلق ناکام گذاشت. و سرانجام در تیرماه۱۳۶۲ بر اساس گفته‌های یک شاهد عینی او و تعدادی دیگر از مجاهدان را با وسایلی هم‌چون لودر، بیل مکانیکی یا حلق‌آویز با سیم خاردار از بیل مکانیکی زجرکش کردند و سپس به‌ فجیع‌ترین شکل به‌شهادت رساندند.‌

مریم رجوی: خونهای مجاهدین و مبارزین آرمانخواه، هرگز از جوشش بازنمی‌ماند و در تمام این سالیان، روح عصیان و اعتراض جامعه ایران در پیکار با رژیم ولایت فقیه بوده است.

با ما در کانال تلگرام پیشتازان راه آزادی ایران همراه باشید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر