۱۳۹۷ آبان ۹, چهارشنبه

مجاهد شهید منوچهر ابراهیمی


مشخصات مجاهد شهید منوچهر ابراهیمی (نجاتی)
محل تولد: فارس
تحصیلات: دانشجوی اقتصاد
سن: ۲۶
محل شهادت: تهران
تاریخ شهادت: ۱۳۶۲

منوچهر ابراهیمی سال ۱۳۳۶ در ارسنجان فارس به دنيا آمد. در سال ۵۳ وارد دانشگاه تربيت معلم شد و دو سال بعد به دانشگاه ملي رفت. او دانشجوي ممتاز در رشته اقتصاد در دانشگاه ملي تهران بود. در فعاليتها عليه رژيم شاه خائن شركت فعال داشت. به همين علت دستگير شد و چهار ماه و نيم را در زندانهاي ساواك سپري كرد. همزمان با رسيدن بهار انقلاب، منوچهر به همراه ديگر زندانيان سياسي از زندان آزاد شد. 
فروتني و تواضع و در عين حال بيقراري در او بسيار چشمگير بود. در سال 58 بصورت حرفه اي وارد تشكيلات سازمان مجاهدين شد و در بخش سياسي به فعاليتهاي خود ادامه داد. او از نسلي بود كه از همان ابتدا خيانت به انقلاب مردم را دريافت و براي باز پس گرفتن آزادي و زنده كردن اعتماد خلق، قدم در راهي پرمخاطره گذاشت. 

سال ۱۳۶۰ـ  خيابان نظام آباد ـ پايگاه آرشيو بخش سياسي سازمان مجاهدين
منوچهر مسئول پاسخگویی مراجعات به پايگاه بود. طبق طرح دفاعي قرار بر اين بود كه اگه مورد جدي بود، منوچهر همزمان سروصدا راه بندازه تا بقيه بچه ها متوجه بشن و پايگاه رو ترك كنن. زنگ در پايگاه به صدا دراومد. منوچهر براي بازكردن در پايين رفت و چيزي نگذشت كه صداي داد و فريادش از حياط شنيده شد…
اصلاً معلوم هست شما كي هستيد؟ چي ميخوايد؟… 
با شنيدن اين صدا همه فهميدن كه حمله شده و بايد خونه رو ترك كرد و بلافاصله ازطريق پشت بوم اقدام كردن. منوچهر اون روز دستگير شد اما سلامت جان همه بچه هاي پايگاه رو تضمين كرد. 
دو سال بعد از دستگیری، منوچهر ابراهیمی به دست مزدوران خميني به شهادت ميرسد. منوچهر حتي اسم واقعي خود را نگفت و تا آخرين لحظه زندگی، بر پيمانش وفادار ماند. 
مریم رجوی: بله، چنان‌که مسعود، درباره این شهیدان گفته‌ است:‌ این خونهای پاک، جوشیدن آغاز خواهد کرد... و خمینی نخواهد توانست این شعله را خاموش کند... 

با ما در کانال تلگرام پیشتازان راه آزادی ایران همراه باشید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر