۱۳۹۸ خرداد ۱, چهارشنبه

مجاهد شهید کیهان دهقان


مشخصات مجاهد شهید کیهان (ماندانا) دهقان
محل تولد: شيراز
شغل: ديپلم
سن: 27
تحصیلات: -
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 1367

کیهان دهقان (ماندانا) از سال 1357 هوادار سازمان بود. در کار تبلیغی - سیاسی و در میتینگها و تظاهرات شرکت می کرد.
در سال 60 توسط سپاه دستگیر شد و به مدت یک سال در زندان عادل آباد شیراز به سر برد. در سال 1364 به منطقه اعزام شد. با تشکیل ارتش آزادیبخش به یکانهای رزمی منتقل شد. در عملیات چلچراغ شرکت داشت. انگیزه های مبارزاتی و عشق و علاقه اش نسبت به رهبری و سازمان و مسئولیتش یکی از ویژگیهای بارز او بود. سازمان برای او گمشده ای بود که به آن دست یافت:
«... من کیهان دهقان (ماندانا) ... هوادار سازمان مجاهدین خلق ایران، در کوره راه پرپیچ و خم زندگی جامعه و نظام طبقاتی حاکم دوراه شاه و خمینی، گمشده خود را که همانا سازمان و ایدئولوژیش می باشد، یافتم. اگر چه از دیرباز با آن آشنایی پیدا کرده بودم، ولی به درک عمیق ایدئولوژی ناب و خالص توحیدی آن تا این مرحله نرسیده بودم و تشنه لبان به دنبال یافتن حلقه مفقوده ای بودم که خود را در وجود آن بیابم و به آن برسم. آن گاه که قدم در راه مبارزه گذاشتم، آن حلقه مفقوده را یافتم، سازمان مجاهدین خلق ایران...». وصیت نامه - 27خرداد 63
با چنین درک والایی بود که مجاهد شهید کیهان دهقان سرشار از شادابی به صحنه نبرد فروغ جاویدان شتافت  و جسارت عنصر موحد مجاهد خلق را در لحظه لحظه حماسه ها و به منصه ظهور رساند، و قهرمانانه خون پاکش را نثار خلق و میهنش کرد. برادر کوچکش محمد در فروغ جاویدان و برادر دیگرش مهران در سال 61 در زیر شکنجه دژخیمان به شهادت رسیدند.

با ما در کانال تلگرام پیشتازان راه آزادی ایران همراه باشید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر