۱۳۹۹ تیر ۴, چهارشنبه

مجاهد شهيد منوچهر فروزانفر


مشخصات مجاهد شهيد منوچهر فروزانفر

محل تولد: آبادان
سن: ۲۵
محل شهادت: شیراز
تاریخ شهادت: ۱۳۶۳

منوجهر فروزانفر در بهمن سال ۱۳۳۸ در شهر آبادان متولد شد.دوران جوانی و دبیرستان خود را در همان شهر گذراند و  در سال۱۳۵۵ وارد دانشگاه اقتصاد و ریاضیات کرج شد.
در دانشگاه در اعتراضات و مبارزات دانشجویان علیه رژیم دیکتاتوری شاه فعالیت می‌کرد. او در یاری رساندن و کمک به مردم زلزله‌زده طبس در تابستان۱۳۵۷ سر از پا نمی‌شناخت و در این همیاری مبتکرانه شرکت داشت.
منوچهر بعد از انقلاب ضدسلطنتی به مجاهدین پیوست. بعد از کودتای فرهنگی خمینی علیه دانشگاه و به تعطیلی کشاندن آن در سال۵۹، منوچهر که دانشجوی کارشناسی ارشد ریاضی بود، تحصیل را کنار گذاشت و به‌طور حرفه‌ای و تمام‌وقت به فعالیت سیاسی پرداخت. در شروع جنگ ایران و عراق در سال۵۹ به آبادان شهر زادگاه خود برگشت. او و همرزمانش مدت سه ماه به کمک‌رسانی به مردمی که زخمی شده بودند مشغول بودند تا اینکه پاسداران خمینی به چادرهای امداد مجاهدین خلق حمله بردند و عده‌ای را دستگیر کردند. منوچهر نیز آبادان را ترک کرد و به شیراز رفت و در ارتباط با تشکیلات مجاهدین در شیراز قرار گرفت.
در روز ۳۱اردیبهشت، پاسداران منزل مسکونی منوچهر و ۴مجاهد تحت فرماندهی‌اش را محاصره کردند و با حمله وحشیانه و شلیک گلوله آن مجاهدان را که فریاد یا حسین و درود بر مجاهدین سر داده بودند به اسارت در آوردند. پاسداران آنها را به زندان موقت سپاه پاسداران شیراز بردند. این زندان به نام عملیات سپاه معروف بود و در آنجا بازجویی و شکنجه صورت می‌گرفت. بعد از آن آنها به زندان عادل‌آباد منتقل شدند آن هم تنها به جرم انجام تبلیغات به نفع مجاهدین! خود من که بعد از منوچهر دستگیر شدم شاهد بودم که پاسداری به نام مجید ترابپور که معاون مسئول بندچهار زندان عادل‌آباد بود او را به خاطر خواندن یک سرود انقلابی شلاق زد!
من بعد از آزادی از زندان دیگر خبری از منوچهر نداشتم تا اینکه روزی از طریق دوستانم خبر اعدام برادرم را شنیدم. منوچهر را در روز۱۲اردیبهشت سال۶۳ در زندان عادل‌آباد شیراز همراه با گروهی از همرزمانش به دار آویخته بودند.

با ما در کانال تلگرام پیشتازان راه آزادی ایران همراه باشید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر