۱۳۹۶ مرداد ۲۲, یکشنبه

مجاهد شهید اعظم ذوالقدر


مشخصات مجاهد شهید اعظم ذوالقدر
محل تولد: شیراز
شغل - 
تحصيل: -
سن: 25
محل شهادت: شیراز
زمان شهادت: 1367

به یاد مجاهد سربدار اعظم ذوالقدر
شهید اعظم ذوالقدر در سال 1342در یک خانواده متوسط و سیاسی در شهر شیراز چشم به جهان گشود. پدرش به واسطه سابقه فعالیت و هواداری از دکتر مصدق در جنبش ملی‌شدن صنعت نفت مورد احترام مردم محل بود. اعظم از همان دوران کودکی تحت تأثیر پدر با فرهنگ مبارزه آشنا شد.
او در جریان انقلاب ضد سلطنتی با استفاده از فضای باز سیاسی و از طریق مطالعه دفاعیات مجاهدین در بید‌ادگاههای شاه و هم‌چنین زندگینامه آنان با مجاهدین آشنا گردید. او در سال 1358فعالیتش را به‌همراه خواهرش پروین در ارتباط با بخش دانش‌آموزی سازمان آغاز کرد. اعظم در اغلب افشاگری‌های سیاسی بین سالهای 1358تا 1360در کادر میلیشیای بخش دانش‌آموزی سازمان شرکت فعال داشت. مدت کوتاهی پس از پیروزی انقلاب اعظم با فوت پدر که حامی فعالیت‌های سیاسی دخترانش بود روبه‌رو شد، اما این امر هیچ خللی در عزم و اراده او برای ادامه فعالیت ایجاد نکرد. اعظم همزمان با ادامه تحصیل فعالیت‌هایش را در کادر انجمن دانش‌آموزان دبیرستان خود ادامه داد. در سال 1359دیپلم خود را گرفت و در یک آموزشگاه رانندگی مشغول به‌کار شد و از این طریق مخارج خانواده را تأمین می‌کرد.
پس از 30خرداد 1360با دستگیری خواهر بزرگترش عزم او برای ادامه مسیر صد چندان شد، از این‌رو به فعالیت‌های افشاگرانه خود افزود. او پیوسته به ملاقات خواهرش پروین می‌رفت و از این طریق اخبار فعالیت‌های سازمان و هواداران را به زندان منتقل می‌کرد. تلاشهای اعظم درانتقال اخبار برای رژیم پنهان نبود و مترصد دستگیری و ضربه به اعظم بود.
پس از سر کشیدن جام‌زهر توسط خمینی جنایتکار که به فتوای قتل‌عام زندانیان سیاسی انجامید. مجریان این جنایت در شیراز تنها به‌کشتار زندانیان سیاسی اکتفا نکردند! موج این کشتار شقاوت‌آمیز فراتر از آن بسیاری از خانواده‌های مجاهدین اسیر را در‌بر گرفت، اعظم یکی از این قهرمانان بود که پس از شهادت خواهرش پروین در مرداد ماه 1367در یورش پاسداران به‌ خانه دستگیر و مدت کوتاهی پس از دستگیری در شهریور سال 1367بر طناب دار بوسه زد... !

روحش شاد و یادش گرامی باد... !

مریم رجوی: جوانان دلیر و قیام‌آفرین در سراسر میهن اسیر را فرا می‌خوانم که برای واداشتن سران رژیم، به‌ انتشار اسامی کامل قتل‌عام‌شدگان و نشانی مزارهای آنها و اسامی جلادان این کشتار، دست به اعتراض بزنند.

با ما در کانال تلگرام پیشتازان راه آزادی ایران همراه باشید
https://t.me/shahidanAzadai96

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر