۱۳۹۶ مرداد ۱۵, یکشنبه

مجاهد شهید مرتضی کروپ


مشخصات مجاهد شهید مرتضی کروپ
محل تولد: شیراز
تحصيل: دانشجو
سن: 23
محل شهادت: شیراز
زمان شهادت: 1360

خاطراتي از مجاهد شهيد مرتضي كروپ
من در بهمن سال 60دستگير شدم و بلافاصله همان نيمه شب بازجويي شروع شد و فردايش مرا به انفرادي بردند و حكم شكنجه را براي من اجرا كردند طوري كه قادر به راه رفتن نبودم چون پاهايم شكنجه شده بود و خون مردگي زيادي داشت.
بعد از 40روز انفرادي مرا به بند عمومي بردند. 
در آنجا دوستان زيادي بودند كه باصطلاح تخليه اطلاعاتي شده بودند و جمع خودماني بود. من همانطور كه در گوشه اي نشسته بودم و از پا درد كلافه بودم يك نفر نزديك من امد و روي پاهايم دست مي كشيد و با من اظهار همدردي مي كرد و نگاهش و كلامش خيلي پر از محبت و مهر بود.
من كه وانمود مي كردم چيزي نيست و درد ندارم اما او باز پاهاي مرا نوازش مي كرد و مقاومت مرا مي ستود.
وقت هواخوري كه شد يكي از دوستان به من گفت مي داني اين مرد كه پهلويت نشسته بود و پاهايت را نوازش مي داد كه بود؟ گفتم نه من حتي اسمش را نمي دانم ولي مي دانم كه آدم خيلي خوبي هست.
او به م گفت كه اسم او مرتضي كروپ هست و خودش از بس شلاق خورده بينايي اش را از دست داده است و حالا كمي بهتر شده و دارد مي بيند. آنجا بود كه فهميدم مجاهد شهيد مرتضي كروپ يكي از بچه هاي رده بالا سازمان است و با اين فروتني و تواضع مرا مورد لطف خودش قرار داده بود و به بزرگي و فداكاري اين جوان پي برده و از خودم خجل شدم.
بعدها شنيدم كه مجاهد شهيد مرتضي كروپ همان سال شهيد شد و به جاودانه ها پيوست.
روحش شاد و يادش گرامي.

مریم رجوی: از عموم هموطنان می‌خواهم در کارزار ملی جمع‌آوری اطلاعات شهیدان، پیدا کردن مزارهای پنهان‌شده، و افشای آخوندها و جلادان دست‌اندرکار این جنایت، فعالانه مشارکت کنند.

با ما در کانال تلگرام پیشتازان راه آزادی ایران همراه باشید
https://t.me/shahidanAzadai96

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر