۱۳۹۸ دی ۲۳, دوشنبه

مجاهد شهید سید احمد حسینی


مشخصات مجاهد شهید سید احمد حسینی
محل تولد: شيراز
سن: ۳۰
محل شهادت: شیراز
تاریخ شهادت: ۱۳۶۷
مجاهد شهید احمد حسینی سال۱۳۳۷ در شیراز به دنیا آمد او کوچکترین فرزند خانواده بود. بعد از این‌که در شیراز دیپلم گرفت برای تحصیلات مذهبی راهی قم شد. اما به سرعت دریافت که در آن‌محیط، جایی برای تعالیم پاک اسلامی باقی نمانده است. لذا آنجا را ترک و به تهران رفت و در تظاهرات و قیامهای مردمی همراه با دانشجویان انقلابی شرکت کرد. بعد از انقلاب سال۵۷، به صفوف مجاهدین پیوست و در جنبش ملی مجاهدین شیراز فعالانه شرکت کرد.
بعد از قریب دو سال‌ ونیم، فعالیتهای سیاسی و آغاز مقاومت مسلحانه انقلابی به زندگی مخفی روی آورد. او بعد از ۳۰خرداد ۶۰ در جریان یورش وحشیانه پاسداران به پایگاههای مجاهدین دستگیر شد. شکنجه‌های وحشیانه دژخیمان رژیم، هرگز خللی در مقاومت و عزم و اراده او ایجاد نکرد. از‌جمله به‌ مدت چند هفته او را در زندان سرپا نگه‌ داشته بودند که در اثر این شکنجه دیگر نمی‌توانست روی پاهایش بایستد.
دشمن برای درهم شکستن مقاومت احمد، اعلام کرده بود که هیچ‌کس حق ندارد با او حرف بزند و کسانی که با او ارتباط برقرار می‌کردند مورد آزار و شکنجه‌های وحشیانه قرار می‌گرفتند. ابتدا او را به ۵سال زندان محکوم کردند و هنگامی که در زندان نتوانستند مقاومت او را در هم بشکنند، دریک محاکمه نمایشی دیگر به بهانه تشکیلات درون زندان، محکومیتش را به ۱۱سال زندان افزایش دادند. احمد حسینی در شمار نخستین قهرمانان مجاهدی بود که در جریان قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال۶۷ بر‌طنابهای ‌دار بوسه زدند.
از نخستین روزهای مرداد سال۶۷ گفتند که ممنوع‌الملاقات شده است. اما چندی بعد ضمن تحویل دادن مختصری از وسایل او به خانواده‌اش، خبر دادند که اعدامش کرده‌اند. ابتدا محلی را در گورستان دارالرحمه شیراز به‌عنوان محل دفن احمد به خانواده‌اش نشان دادند، اما بعد از چند هفته وانمود کردند که اشتباه شده است و محل دیگری را به‌عنوان محل دفن احمد به خانواده‌اش معرفی کردند. اما اجازه ندادند که خانواده هیچ ‌مراسم ختم و ترحیمی برای فرزند شهیدشان برگزار کنند.
کارکنان گورستان دارالرحمه گفته‌اند همه شهیدان قتل‌عام سال۶۷ را در گورهای جمعی به خاک سپرده‌اند و هیچ‌یک از قبرهایی که به خانواده‌ها نشان داده‌اند واقعی نیست.
متاسفانه از اين شهيد قهرمان، عکس نداريم بنابراين از هموطنانى كه اين قهرمان خلق را می‌شناسند درخواست داريم اطلاعات خود را به آدرس aida.nikjo@gmail.com براى ما ارسال كنند

مریم رجوی: قتل‌عام زندانیان سیاسی مجاهد و مبارز، تصادم خونین قرون وسطی و نسل فردا بود. نسل برپادارنده انقلاب بهمن که عزم یک جامعه آزاد و برابر را داشت، با هیولای استبداد دینی و هجوم سرکوب و غارت مواجه شد.

با ما در کانال تلگرام پیشتازان راه آزادی ایران همراه باشید


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر