۱۳۹۹ فروردین ۲, شنبه

مجاهد شهید ابراهیم بهادری قشقایی


مشخصات مجاهد شهید ابراهیم بهادری قشقایی

محل تولد: شيراز
سن: ۳۲
تحصیلات: دیپلم
محل شهادت: شیراز
تاریخ شهادت: مرداد ۱۳۶۷

مجاهد شهید ابراهیم بهادری، در سال ۱۳۳۵در شهر شیراز به‌دنیا آمد. تحصیلاتش را در همین شهر به‌پایان رساند و در رشته علوم تجربی فارغ‌التحصیل شد. آغاز فعالیت سیاسی او به‌ انقلاب ضدسلطنتی برمی‌گردد که پرشور و پرخروش در آن شرکت داشت و طی آن با سازمان مجاهدین آشنا شد.
 پس ‌از این آشنایی، ابراهیم زندگی خود را وقف آرمانهای والای مجاهدین ـ‌که همیشه به‌آن افتخار می‌کرد‌ـ ساخت. از سال۵۸ ‌در ارتباط با جنبش ملی مجاهدین در شیراز قرار گرفت، در این دوران به محل استقرار عشایر قشقایی می‌رفت و آنان را در ‌جریان دیدگاهها و مواضع سازمان قرار می‌داد، این ارتباط پس‌از ۳۰خرداد سال۶۰ ‌نیز ادامه پیدا کرد. ابراهیم از اردوی قشقاییها در کوههای فارس، که به خوبی با آن آشنا بود، به کمک واحدهای مجاهدین در شهر و روستا می‌شتافت و در کمک‌رسانی به آنان از هیچ تلاش و مجاهدتی دریغ نمی‌کرد.
مجاهد شهید ابراهیم بهادری، در این زمان با عادیسازی در یک شرکت ساختمانی مشغول به‌کار بود و بنا ‌به‌ضرورت بین شیراز و کوههای اطراف آن رفت و آمد می‌کرد.
او تا اواخر سال۶۵، که ارتباطش با سازمان لو ‌رفت، به کمکهای خود به ‌مجاهدین ادامه می‌داد. در این سال دستگیر شد. او در زندان نیز پرشور و فعال و استوار به مبارزه خود ادامه داد و بلافاصله در ارتباط با تشکیلات زندان قرار گرفت. به‌خاطر استواری و تسلیم‌ناپذیری ابراهیم، زندانبانان او را تحت وحشیانه‌ترین شکنجه‌ها قرار دادند، با این امید که بتوانند او را به‌تسلیم وادار کنند و از این‌طریق بر روحیه زندانیان شکنجه‌گاه عادل‌آباد اثر بگذارند. به‌گفته یکی از هم‌بندانش، شدت شکنجه‌های اعمال‌شده بر روی او به‌حدی بود که کتفش شکست، اما شکنجه‌ها متوقف نشد.
جسارت و ریسک‌پذیری و در عین‌حال سادگی ابراهیم از‌ جمله ویژگیهای بارزی بود که هرگز از خاطر هیچ‌یک از یارانش و نیز کسانی که او را می‌شناختند، نخواهد رفت.
دشمن زبون که از ابراهیم قهرمان کینه‌ها به‌دل داشت، او را به همراه بسیاری دیگر از زندانیان زندان عادل‌آباد شیراز در جریان قتل عام زندانیان به شهادت رساند.

با ما در کانال تلگرام پیشتازان راه آزادی ایران همراه باشید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر