۱۳۹۹ اردیبهشت ۷, یکشنبه

مجاهد شهید سیدمهراب هاشمی‌باجگیرانی


مشخصات مجاهد شهید سیدمهراب هاشمی‌باجگیرانی

محل تولد: آبادان
سن: ۲۷
شغل: تعميرکار
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: ۱۳۶۷

«… من سیدمهراب هاشمی‌باجگیرانی در محلهٌ کفیشه آبادان به دنیا آمدم. پدرم دهقانزاده و کارگر شرکت نفت و مادرم زنی خانه‌دار بود. وضعیت اقتصادی ما هم مثل سایر خانواده‌های کارگری بود و در کنار تحصیل در تعمیرگاه به پدرم کمک می‌کردم. با شروع انقلاب ضدسلطنتی من نیز به حرکت عظیم و توفندهٌ خلق پیوستم.با شروع جنگ ایران و عراق خانوادهٌ ما هم آوارهٌ جنگی شدند. مدتی در شیراز و مدتی در اصفهان بودند و بالاخره در شاهین‌شهر سکنی گزیدند…۳۰خرداد سال۶۰ فرا رسید، برایم لحظهٌ تصمیم‌گیری بود، یا سکوت و ذلت یا جنگ با رژیم خمینی، و تصمیم را گرفتم و به‌دنبال ارتباط با سازمان برآمدم. ‌اواخر سال۶۰ به یک هستهٌ مقاومت در شاهین‌شهر وصل شدم و تا سال۶۲ فعالیت می‌کردم. سال۶۲ دستگیر شدم و به زندان افتادم. حدوداً‌۱۵ماه در زندان اصفهان بودم.بزرگترین تجربهٌ زندگیم و تعیین‌کنندهٌ راهم، زندان بود. در آن‌جا با سازمان بیشتر آشنا شدم و از نزدیک با بچه‌های سازمان آشنایی پیدا کردم و به عمق جنایت رژیم پی بردم. آبان سال۶۳ از زندان آزاد شدم. بالاخره در روز ۲۰آذر۶۵ به وسیلهٌ پیک سازمان از کشور خارج شده و وصل سازمان شدم».مجاهد شهید مهراب هاشمی طی ۲سال بعد از ورودش به قرارگاه اشرف، در چند رشته از نبردهای آزادیبخش شرکت کرد و با دستهایی پر از تجربهٌ نظامی و قلبی سرشار از شور و عشق، پای در نبرد نبردها، فروغ جاویدان، گذاشت.او فرماندهی یک دستهٌ رزمی را به‌عهده داشت. پس از سه روز درگیری و رزم، روز چهارشنبه ۵مرداد بر اثر شلیک موشک توسط هلیکوپترهای دشمن و اصابت ترکش به سرش به‌شهادت رسید وهمچون برادر قهرمان دیگرش مسعود، به کهکشان جاودانه‌فروغها پیوست.

با ما در کانال تلگرام پیشتازان راه آزادی ایران همراه باشید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر