۱۳۹۶ اردیبهشت ۱۰, یکشنبه

مشخصات مجاهد شهید تهمینه ستوده



مشخصات  مجاهد شهید تهمینه ستوده
محل تولد: شیراز
سن: 25
محل شهادت: تهران
زمان شهادت: 1367
به یاد قهرمان سر به دار تهمینه ستوده
تهمینه در هنگام پیروزی انقلاب ضدسلطنتی، 15-14سال داشت. بعد از انقلاب از فعالترین میلیشیای دانش‌آموزی جنوب تهران بود. یک پایش فلج بود و به‌سختی راه می‌رفت. دژخیمان به‌طور مستمر روی پای فلج او شلاق می‌زدند و بسیار آزارش می‌دادند. اما هرگز موفق نشدند کمترین خللی در ارادهٌ او ایجاد کنند.
سال66 با تهمینه در اتاق دربستهٌ بند یک آموزشگاه در زندان اوین بودیم. رژیم شرایط بسیار سختی ایجاد کرده بود. بچه‌ها در برابر فشارها تحمل می‌کردند ولی گاهی فضا بیش از حد سخت و سنگین می‌شد. در یکی از همین روزها بود که در گوشه‌یی با تهمینه نشسته بودیم و کتابی را می‌خواندیم. تهمینه ناگهان در حین خواندن کتاب متوقف شد و گفت: «می‌دانی چه احساسی دارم؟ در این سختیها تنها چیزی که می‌تواند ما را سرپانگهدارد، حرفها و رهنمودهای مسعود است من فقط با کلام و پیام مسعود می‌توانم از پس این وضع برآیم».
تهمینه تنها فرزند خانواده‌اش بود و او را به‌جرم شرکت در تظاهرات 30خرداد دستگیر کرده بودند، اما هیچ سند و مدرکی از او نداشتند. بین تهمینه و دژخیمان خمینی یک جنگ رو‌در‌روی علنی وجود داشت و او در هیچ زمینه‌یی کمترین امتیازی به رژیم نمی‌داد. چه رسد به این‌که از او توبه می‌خواستند تا آزادش کنند. در روز شهادتش هم باز این تهمینه بود که دژخیم را به زانو درآورد.
#قتلعام67 #جنبش_دادخواهی #ایران #اعدام #زندانی_سیاسی #حقوق_بشر #مریم_رجوی #تهران #تبریز #خوزستان  #شیراز #اهواز  #tehran #مقاومت #مجاهدین #ایران
با ما درکانال پیشتازان راه آزادی ایران همراه باشید
https://t.me/shahidanAzadi

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر