۱۳۹۸ شهریور ۲۷, چهارشنبه

مجاهد شهید اصغر کریم نژادی


مشخصات مجاهد شهید اصغر کریم نژادی
محل تولد: شيراز
تحصیلات: دانشجوي مهندسي
سن: 32
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 1367

اصغر کریم‌نژادی قبل از پیروزی قیام برای ادامهٌ تحصیل، به آمریکا رفت. از سال۵۸ با سازمان مجاهدین آشنا شد و جذب آرمانهای آن گردید.از اوایل سال۵۹ با انجمن دانشجویان مسلمان آمریکا ارتباط برقرار کرد و به فعالیت پرداخت. ابتدا در کمیتهٌ تبلیغات انجمن سپس در کمیتهٌ مالی به فعالیت خود ادامه داد. 
اصغر روزبه‌روز فعالیتهای انقلابی خود را گسترش می‌داد، و در همین راستا سرانجام تصمیم گرفت به خط مقدم نبرد علیه دشمن بپیوندد. لذا تقاضا کرد تا به منطقه اعزام شود و در تقاضانامه‌اش نوشت: «…‌می‌خواهم که خودم را فدیهٌ رهایی خلق و انقلاب و این رهبری کنم… باید با جان و دل برای پیشبرد راه و برای تهیهٌ اسلحه برای شلیک بر قلب خمینی و دارودستهٌ کثیفش، برای رساندن فریاد حق‌طلبانهٌ مردم ایران به‌خصوص فریاد شهیدان و اسیران مبارز خلق، و برای منزوی کردن خمینی در سطح بین‌المللی بها پرداخت…‌ در داخل کشور نیز فدای جان را طلب می‌کند. با قبول همهٌ سختیهای آن تصمیم به اعزام گرفتم. من ایدئولوژیک این را می‌پذیرم…». تقاضانامه ‌ـ‌ ۱۶مرداد۶۴ 
در شهریور سال۶۴ وارد منطقه گردید. پس از تشکیل ارتش آزادیبخش، وارد یکانهای رزمی گردید و در چند رشته عملیات شرکت کرد. با اعلام عملیات فروغ جاویدان، در کنار دیگر خواهران و برادران مجاهدش در آماده‌سازیها به‌طور خستگی‌ناپذیر تلاش می‌کرد. سپس همراه ستون ارتش آزادی، پرشورتر و پرانرژی‌تر از هر زمان دیگر، به میدان نبرد شتافت. 
در جریان درگیریها با صلابت و استواری جنگید و شماری از مزدوران دشمن را به‌هلاکت رساند. سرانجام در جریان یکی از درگیریها چهره در خون کشید و قهرمانانه به‌شهادت رسید.

با ما در کانال تلگرام پیشتازان راه آزادی ایران همراه باشید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر