۱۳۹۸ مهر ۸, دوشنبه

مجاهد شهید عیدی‌محمد نانوائی


مشخصات مجاهد شهید عیدی‌محمد نانوائی
محل تولد: شوشتر
شغل: کارخانه دار يخچال
سن: 29
تحصیلات: دیپلم
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 1367
زندانی سیاسی: 6سال

عیدی‌محمد نانوائی در سال57 در قیام ضدسلطنتی شرکت داشت. سپس با مجاهدین آشنا شد و به فعالیت تبلیغی و افشاگرانهٌ علیه ارتجاع پرداخت. 
از سال59 به‌طور حرفه‌یی و تمام‌وقت، خود را در اختیار مبارزه گذاشت. در شهریور60 درحالی‌که در مأموریتی برای وصل ارتباط هواداران فاقد ارتباط با سازمان بود، دستگیر شد و نزدیک به 6سال در اسارت بود. 
پس از آزادی از زندان با تلاش زیاد توانست به سازمان وصل شود و سرانجام در خرداد67 به منطقه اعزام گردید. در بدو ورود نوشت: «انگیزهٌ من نشأت‌گرفته از ایدئولوژیم که همان اسلام محمدی است، می‌باشد که در رهبران عقیدتیم مسعود و مریم متجلی می‌شود. برای سرنگونی خمینی ضدخلق می‌خواهم بجنگم تا بتوانم دین خود را به خدا و خلق ادا کنم. و انشاءالله که بتوانم همراه با برادرانم قدمی به‌سوی جامعهٌ بی‌طبقهٌ توحیدی بردارم…».
با اعلام عملیات فروغ جاویدان، مجاهد خلق عیدی‌محمد نانوایی با یاد تمامی شهیدان و اسیرانی که در آخرین لحظات، لبهای تبدارشان را بوسیده و با آنها پیمان وفا بسته بود، بر سر و روی دشمن آتش ریخت و قهرمانانه جنگید.سرانجام در جریان یکی از نبردها قهرمانانه به‌شهادت رسید و به جاودانه‌ها پیوست.

با ما در کانال تلگرام پیشتازان راه آزادی ایران همراه باشید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر