۱۳۹۸ شهریور ۲۹, جمعه

مجاهد شهید الیاس رستگارپور


مشخصات مجاهد شهید الیاس رستگارپور
محل تولد: آبادان
شغل: جوشکار
سن: 20
تحصیلات: متوسطه
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 1367

الیاس رستگارپور از فاز سیاسی با مجاهدین آشنا بود. به رادیو صدای مجاهد گوش می‌داد و در پراتیکهای تبلیغی شرکت می‌کرد. بهمن۶۶ به‌سربازی رفت و اردیبهشت۶۷ از محل خدمتش به‌قصد پیوستن به قرارگاههای مجاهدین فرار کرد. 
10خرداد۶۷ وارد منطقه شد تا دوران تازه‌یی را که سالها در انتظارش بود، آغاز کند. در دورهٌ پذیرش برای رفتن به یکانهای رزمی و شرکت در عملیات روزشماری می‌کرد. همان زمان در تقاضانامه‌اش نوشت: 
«…پس‌از مطالعات لازمه در رابطه با ارتش‌آزادیبخش، تصمیم گرفتم که در این مبارزه با دیگر برادران و هموطنانم همگام بشوم. تا شاید بتوانم دوباره بهار را به میهن عزیزم برگردانم، تا شاید دوباره بتوانم آبادی میهنم را ببینم و شاید هم دیگر میهنم را نبینم و در این راه جان ببازم. اما همین را می‌دانم که اگر جان باختم، زندگی را نباختم و اگر لیاقتش را داشتم، مثل ۷۰‌هزار نفر دیگر اسمم در تاریخ خواهد ماند. پس از شما خواهش می‌کنم هر‌زمان که مناسب دانستید به‌من اجازهٌ شرکت در عملیات را بدهید…» 
سرانجام موعدی را که انتظار می‌کشید، فرار رسید. با کاروان فروغ جاویدان به صحنه شتافت، قهرمانانه دشمن را منکوب کرد، پاکبازانه «جان» داد و فاتحانه قلهٌ «زندگی»‌اش را درنوردید.

با ما در کانال تلگرام پیشتازان راه آزادی ایران همراه باشید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر