۱۳۹۸ خرداد ۲۴, جمعه

مجاهد شهید گلشن مهرنجانی


مشخصات مجاهد شهید گلشن مهرنجانی
محل تولد: آبادان
شغل: -
سن: 27
تحصیلات: متوسطه
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 1367

گلشن مهرنجانی، بلافاصله پس از پیروزی انقلاب ضدسلطنتی فعالیت خود را با مجاهدین شروع کرد. تا خرداد۶۰ بیشتر در امور تبلیغی فعال بود. اما پس از شروع مقاومت مسلحانه،‌بار مسئولیت سنگین‌تری را به‌دوش کشید. 
در شرایط اختناق مطلق نظامی در شهرها، او بارها مسئولیت حمل سلاح و مهمات و رساندن آن به واحدهای عملیاتی را به‌عهده می‌گرفت. گلشن در سال۶۳ وارد منطقه شد، و پس از آن مسئولیتهای مختلفی را به‌عهده داشت.
از‌جمله به‌عنوان یکی از مربیان لایق و کارآمد آموزشگاههای سازمان سالها مسئولیت تعلیم و تربیت کودکان مجاهدین را به‌عهده گرفت. 
با گسترش یکانهای رزمی ارتش آزادیبخش، وارد یکانها شد و به فراگیری آموزشهای نظامی پرداخت. در عملیات فروغ جاویدان درحالی‌که فرماندهی یک گروه رزمی را به‌عهده داشت، سراپا شور و انگیزهٌ انقلابی، وارد کارزار شد و پس از چند روز نبردهای سنگین و خونین و به‌هلاکت رساندن گله‌هایی از پاسداران جنایتکار، سرفرازانه دامن محبت را به خون رنگین کرد و به‌سوی جاودانه‌فروغها پر کشید. 
«… با الهام از خون شهیدانی چون فاطمه امینی‌ها و سایر شهیدان سازمان که پیامی جز برقراری جامعهٌ بی‌طبقهٌ توحیدی و نجات مردم محروم میهنمان از ظلم و ستم را همراه نداشتند…، می‌توان به جنگ این یزید زمان رفت…». وصیت‌نامه ‌ـ‌ ۲۰مهر۶۳

با ما در کانال تلگرام پیشتازان راه آزادی ایران همراه باشید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر