۱۳۹۸ خرداد ۱۲, یکشنبه

مجاهد شهید زهره هادیان جهرمی


مشخصات مجاهد شهید زهره هادیان جهرمی
محل تولد: شيراز
شغل: دبير
سن: 35
تحصیلات: لیسانس
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 1367

زهره هادیان‌جهرمی از سال۵۳ قدم به صحنه فعالیتهای سیاسی گذاشت و پس از پیروزی انقلاب ضدسلطنتی، در ستاد سازمان در تبریز شروع به فعالیت کرد. در انتخابات مجلس کاندیدای سازمان از تبریز بود. پس از ۳۰خرداد۶۰ مخفی شد. 
با تشکیل گردانهای رزمی ارتش آزادیبخش به آن پیوست. از‌جمله خواهران مسئولی بود که با احساس مسئولیت و جدیت بسیار برای حل تضادهای خاص حضور خواهران در صحنه‌های نبرد نظامی تلاش می‌کرد. همیشه می‌گفت ما بعد از انقلاب ایدئولوژیک دیگر پشت هیچ مانعی نباید بمانیم. ما شاخص و الگویی چون مریم داریم که ناممکن‌ترینها را ممکن کرد. 
در چندین عملیات ازجمله آفتاب و چلچراغ شرکت داشت. در فروغ جاویدان فرماندهی گردان پشتیبانی یکی از تیپهای رزمی ارتش آزادیبخش را به‌عهده داشت. یکی از همرزمانش می‌گفت: زهره هادیان شیرزنی بود با توان و ظرفیت ایدئولوژیکی بالا که در زیر شدیدترین آتشباری دشمن با خونسردی و متانت تمام به حل و فصل کارها می‌پرداخت و به تک‌تک بچه‌ها‌رسیدگی‌می‌کرد. 
زهرهٌ قهرمان از ناحیهٌ دو ‌پا مجروح شد و هنگامی‌که در محاصرهٌ دشمن قرار گرفت، همرزمانش را به شکستن محاصرهٌ دشمن فرستاد و خود در میان خیل مزدوران نارنجکش را کشید تا آخرین ضربه را به دشمن بزند. او در بالابلندترین فراز زندگیش به کهکشان جاودانه‌فروغهای آزادی پیوست. 
برادرش مجاهد شهید محمد مهدی هادیان جهرمی نیز در جریان عملیات کبیر فروغ جاویدان به شهادت رسید و ستاره دیگری در کهکشان جاودانه فروغ آزادی شد.

با ما در کانال تلگرام پیشتازان راه آزادی ایران همراه باشید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر