۱۳۹۸ مرداد ۳۱, پنجشنبه

مجاهد شهید عبدالرحیم عسکری


مشخصات مجاهد شهید عبدالرحیم عسکری
محل تولد: داراب
تحصیلات: دانشجوي ادبيات
سن: 28
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 1367

عبدالرحیم عسکری، همزمان با ورود به دانشگاه در تظاهرات ضدسلطنتی فعالانه شرکت کرد. در سال۵۸ در دانشگاه با مطالعهٌ آثار مجاهدین با آرمانهای سازمان آشنا شد و جذب آن گردید. پس از تعطیلی دانشگاهها توسط رژیم خمینی به دوبی رفت و با هواداران سازمان ارتباط برقرار نمود. 
در اردیبهشت۶۳ به منطقه اعزام شد و پس از گذراندن آموزشهای لازم به بخش نظامی منتقل شد و در چندین رشته عملیات شرکت کرد. با تشکیل ارتش آزادیبخش وارد یکانهای رزمی شد و به فراگیری آموزشهای جدید پرداخت. در چندین رشته عملیات از‌جمله نبردهای آفتاب و چلچراغ شرکت کرد. 
فرمانده‌یی قاطع و جسور در عین حال فروتن و مایه‌گذار بود. یکی از همرزمانش می‌گفت: «وقتی تازه از ایران آمده بودم رحیم عسکری اولین فرمانده من بود. برایم انسان نمونه‌یی بود که هر وقت با مشکلی برخـــورد می‌کـــردم، آن تضــاد رابـــه ‌نحــو احسن حــل می‌کرد یا در حل آن به من کمک می‌کرد. از کار کردن خسته نمی‌شد. در عملیات آفتاب هم با هم بودیم، فرمانها را قاطع و برا می‌داد. در صحنهٌ نبرد جسور و پاکباخته به پیش می‌تاخت…» . 
در سلسله نبردهای‌فروغ جاویدان فرماندهی یک گروه رزمی را به‌عهده داشت و در یکی از نبردهای حماسی آن ، قهرمانانه و سر فراز به‌شهادت رسید.

با ما در کانال تلگرام پیشتازان راه آزادی ایران همراه باشید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر