۱۳۹۸ شهریور ۳, یکشنبه

مجاهد شهید زهرا عزیزی فرد خالص


مشخصات مجاهد شهید زهرا عزیزی فرد خالص
محل تولد: شیراز
شغل: خانه دار
سن: 39
تحصیلات: متوسطه
محل شهادت: شیراز
تاریخ شهادت: 1367

مجاهد شهید زهرا عزیزی فردخالص، در سال ۱۳۳۰در شیراز متولد شد. تحصیلات خود را در نظام آموزشی قدیم به پایان رساند و موفق به اخذ دیپلم شد. مقارن با انقلاب ضدسلطنتی با مسائل سیاسی آشنا شد. به‌دنبال پیروزی انقلاب به هواداری از سازمان مجاهدین پرداخت. با این‌که زنی خانه‌دار بود در تمامی فعالیت‌های هواداران سازمان شرکت داشت.
ولی چون برادر همسرش از وابستگان به رژیم بود، او به‌خاطر هواداری از مجاهدین، بارها مورد هتاکی و آزار قرار گرفت. در پاییز سال ۱۳۶۶یکی از پیک های سازمان برای ماموریتی به شیراز می‌رود. این پیک برای حل استقرار خود به زهرا مراجعه می‌کند، زهرا به مدت یک ماه به او جا می‌دهد. هنگامی که پیک عازم بود، زهرا از این فرصت استفاده کرده خود و دخترش فاطمه (تهمینه) نیز برای ادامه فعالیتهایشان عازم منطقه می‌شوند.
در ترمینال زاهدان، زهرا و فاطمه مورد شناسایی پاسداران قرار گرفته و هر دو دستگیر شده و بی‌درنگ مورد بازجویی و شکنجه قرار می‌گیرند. مادر زهرا، بعد از ماهها موفق به دیدار او می‌شود در ملاقات او را با سر و صورت مضروب و باد کرده مشاهده می‌کند و مشخص می‌شود رژیم از او درخواست همکاری و محکوم کردن سازمان را داشته اما زهرا به آن تن نداده است.
در اواخر سال ۱۳۶۷مجریان فتوای ننگین و جنایتکارانهٴ خمینی، در زندان عادل‌آباد شیراز، زهرا را به جرم ایستادگی بر مواضع انقلابی خود، همراه با سایر شهیدان قتل‌عام به‌شهادت رسانده جسد پاک او را به بازماندگانش تحویل نمی‌دهند. فاطمه پاشنه‌ساز، دختر زهرا، نیز که همراه با مادرش دستگیر شده بود، در سن ۲۱سالگی، در همان تاریخ، توسط هیأت‌های مرگ به‌شهادت می‌رسد.

یاد و نام این مادر و دختر قهرمان گرامی باد!

با ما در کانال تلگرام پیشتازان راه آزادی ایران همراه باشید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر