۱۳۹۸ مهر ۲۳, سه‌شنبه

مجاهد شهید پیمانه پیمانی


مشخصات مجاهد شهید پیمانه پیمانی
محل تولد: آباده
تحصیلات: دانشجو
سن: 28
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 1367

پیمانه پیمانی همزمان با قیام ضدسلطنتی با مجاهدین آشنا شد و فعالیت مبارزاتی خود را آغاز کرد. در سال 58 برای ادامه تحصیل به فرانسه رفت. اما انگیزه های انقلابی او مانع از آن شد که در مقابل جنایتهای خمینی شاکت بنشیند و به درس و زندگی عادی خود ادامه دهد.
با عزیمت رهبر مقاومت به فرانسه، پس از 30خرداد سال 60، پیمانه با انجمن دانشجویان مسلمان فرانسه هواداران مجاهدین ارتباط برقرار کرد و به فعالیت پرداخت.
حماسه عاشورای مجاهدین در 19بهمن 1360 و شهادت اشرف و موسی، تاثیر تعیین کننده ای بر زندگی او گذاشت و از آن پس تصمیم گرفت تمام زندگی خود را وقف مبارزه کند.
پیمانه از افراد ثابت تیمهای آکسیونهای افشاگرانه علیه رژیم خمینی در فرانسه بود.
از سال 61 بطور حرفه ای فعالیت خود را در انجمن ادامه داد. در کمیته تبلیغات انجمن و کمیته اجتماعی مسئولیت به عهده گرفت. از سال 62 به نهاد امداد پزشکی مجاهدین در پاریس منتقل شد و تا ساعت 66 در این موضع به مسئولیت خود ادامه داد.
صبوری، سخت کوشی و روحیه شاد و منعطف از ویژگیهای پیمانه قهرمان بود. انقلاب ایدئولوژیک سال 64 عزم و اراده و شور انقلابی و مبارزاتیش را کیفا ارتقا داد.
پیمانه که به منطقه رفته و مسئولیتهای خود را در صفوف ارتش آزادی به عهده گرفته بود، در بهار 67 وارد یکانهای رزمی شد.
این شیرزن دلیر مجاهد خلق در عملیات کبیر فروغ جاویدان، مسئولیت امدادگری یک تیپ رزمی را به عهده داشت. در نزدیکی اسلام آباد طی یک درگیری نابرابر با انبوهی از مزدوران رژیم، به شهادت رسید به جاودانه فروغها پیوست.

با ما در کانال تلگرام پیشتازان راه آزادی ایران همراه باشید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر