۱۳۹۸ مهر ۱۶, سه‌شنبه

مجاهد شهید احمد وحدت پور


مشخصات مجاهد شهید احمد وحدت پور
محل تولد: رفسنجان
تحصیلات: مهندس الکترونيک
سن: 38
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 1367

احمد وحدت‌پور، ‌بعد از قیام۵۷ برای ادامهٌ تحصیل به آمریکا رفت. در سال۵۸ با انجمن دانشجویان مسلمان آشنا شد و به‌عنوان هوادار سازمان مجاهدین در کارها و فعالیتهای تبلیغی، سیاسی شرکت می‌کرد. 
پس از عزیمت رهبری مقاومت به جوار خاک میهن، احمد فعالیتهای خود را گسترش داد و به عضویت کانون هواداران شهر هوستون‌ـ تگزاس درآمد. سپس تصمیم نهایی خود را گرفت و به‌طور حرفه‌یی مبارزه را انتخاب کرد. 
در بهار سال۶۷ به منطقه رفت و به ارتش آزادیبخش ملی پیوست. مجاهد خلق احمد وحدت‌پور با شرکت در عملیات فروغ جاویدان و شهادت قهرمانانه‌اش، آخرین برگ زندگی پرافتخار خود را با عزت و شرف مهر کرد. قبل از حرکت به‌سوی فروغ، در وصیت‌نامه‌اش نوشت: «چون برای جنگ با خمینی عازم تهران هستم، چون نمی‌دانم زنده خواهم ماند یا شهید خواهم شد، اگر زنده ماندم طعم صلح و آزادی را خواهم چشید و اگر شهید شدم با افتخار این شهادت را پذیرا هستم. من برای صلح و آزادی و برابری اجتماعی و برای نابودی امپریالیستهای جهانخوار در این راه قدم گذاشتم و رهبرانی چون مسعود و مریم و سازمانی بهتر از سازمان مجاهدین خلق نیافتم که در آن به مبارزه بپردازم… ۳مرداد۶۷». 
پیکر پاکش در کربلا و در خاکپای سرور شهیدان حسین‌بن‌علی(ع) به‌خاک سپرده شد.

با ما در کانال تلگرام پیشتازان راه آزادی ایران همراه باشید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر