۱۳۹۸ مهر ۱۷, چهارشنبه

مجاهد شهید اسماعیل ملکی


مشخصات مجاهد شهید اسماعیل ملکی
محل تولد: انديمشک
شغل: کارگر
سن: 28
تحصیلات: متوسطه
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 1367

اسماعیل ملکی در خانواده‌یی متوسط در اندیمشک به‌دنیا آمد تا کلاس اول نظری درس خواند و در سال۵۶ با فوت پدرش جهت تأمین مخارج خانواده ترک تحصیل کرد و به‌دنبال کار رفت. در سالهای قیام ضدسلطنتی در تظاهرات و فعالیتهای ضددیکتاتوری شاه شرکت داشت. 
بعد از پیروزی انقلاب توسط دوستانش در اندیمشک که هوادار سازمان بودند، با مجاهدین آشنا شد. تا سال۶۰ در تظاهرات، سخنرانیها و فعالیتهای اعتراضی علیه رژیم خمینی فعالانه شرکت داشت. در اسفند۶۵ از کشور خارج شد تا به سازمان وصل شود. او مصمم بود تا در صف مقدم نبرد علیه رژیم ضدبشری خمینی شرکت کند. لذا در تیرماه۶۶ خود را به منطقه رساند. سپس در یکانهای رزمی ارتش آزادیبخش سازماندهی شد و به فراگیری آموزشها پرداخت. 
در چند رشته عملیات از‌جمله موسیان، کوشک و دو عملیات بزرگ آفتاب و چلچراغ شرکت داشت. در برخی از این عملیات عضو تیم نفوذ بود و از خود رشادت و جسارت قابل تحسینی نشان داد. در چندین رشته مأموریت شناسایی برای عملیات نیز شرکت داشت. 
در نبرد فروغ جاویدان، بسا قهرمانانه‌تر به میدان رزم شتافت و انبوهی از پاسداران مزدور را با سلاح ستم‌سوز خود به‌هلاکت رساند. سرانجام در یکی از نبردها به خون درغلتید و به‌شهادت رسید. او جان خود را نثار رهایی خلق محبوبش ساخت و به جاودانه‌فروغهای آزادی پیوست. 

با ما در کانال تلگرام پیشتازان راه آزادی ایران همراه باشید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر