۱۳۹۷ بهمن ۱۳, شنبه

مجاهد شهید سعید مختاری


مشخصات مجاهد شهید سعید مختاری
محل تولد: کازرون
شغل: -
سن: 25
تحصیلات: متوسطه
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 1367

«…‌‌از روزی که با مجاهدین آشنا شده و پا در راه سترگ و پرفراز و نشیب این سازمان گذاردم، هدفی جز رهایی و آزادی خلق و آرمانی جز جامعهٌ بی‌طبقهٌ توحیدی نداشته‌ام. ‌آرمان والایی که امکان گذر از راههای صعب‌العبور را به انسان موحد و مجاهد می‌دهد. گواه حقانیت این ادعا جان‌باختگان و کوه‌مردانی هستند که راه پررنج و شکنجهٌ انقلاب را سرفرازانه پشت‌سر گذاشتند و مشتاقانه و سبکبال به‌سوی خدای خویش شتافتند…». وصیتنامه ـ 17‌تیر63 
سعید مختاری، در سال58 فعالیت خود را با انجمن راه حنیف (هواداران مجاهدین) در کازرون شروع کرد. از مهر58 تا مهر59 عضو شورای دانش‌آموزی شهر کازرون بود. ‌در فروردین سال60 مسئولیت توزیع نشریه در محلات شیراز را برعهده گرفت. در مرداد سال60 در بهبهان دستگیرشد و به زندان افتاد. ‌در فروردین61 با یک طرح قبلی، قهرمانانه از زندان فرار کرد. سپس به کوههای فارس رفت و با مبارز شهید الله‌‌قلی‌خان جهانگیری ارتباط برقرار کرد و هستهٌ مقاومت مسلحانه ‌یی را در کوههای استان فارس تشکیل داد. رزمندگان این هسته بعداً طی چندین نبرد با پاسداران صدها تن از آنان را به‌هلاکت رساندند. پس از آن‌که ارتباطش با سازمان وصل شد،‌ در سال62 به منطقه آمد. از همان ابتدا وارد واحدهای نظامی شد و در چندین رشته مأموریت نظامی شرکت داشت. 
سعید قهرمان، در عملیات کبیر فروغ جاویدان تا آخرین لحظه با مزدوران خمینی جنگید و سرانجام چهره در خون کشید و در اوج عزت و افتخار به‌شهادت رسید. 

با ما در کانال تلگرام پیشتازان راه آزادی ایران همراه باشید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر