۱۳۹۷ اسفند ۳, جمعه

مجاهد شهید فاطمه پورکشکولی قشقایی


مشخصات مجاهد شهید فاطمه پورکشکولی قشقایی
محل تولد: آبادان
تحصیلات: متوسطه
سن: 27
محل شهادت: شیراز
تاریخ شهادت: 1367

زندگینامه مجاهد شهید فاطمه پورکشکولی قشقایی
مجاهد شهید فاطمه پورکشکولی قشقایی در سال 1344در آبادان به دنیا آمد. پدرش از نفتگران غیور پالایشگاه آبادان، و از مبارزین دوران ملی شدن صنعت نفت بود.
در سال 46دو ساله بود که به‌همراه خانواده به شیراز شهر زادگاه خانوادگی نقل مکان می‌کنند. فاطمه، در اول شهریور سال 1350در جریان یورش ساواک به‌منظور دستگیری برادرش، در 6سالگی طعم تلخ سرکوب را در خانهٴ پدری چشید و این خاطره بذر عشقی سوزان به آزادی را در درونش کاشت! دستگیری دو برادرش در سال 54توسط ساواک شاه عاملی شد تا فاطمه بین سالهای 55تا 57با خانواده‌های زندانیان سیاسی ارتباط بر قرار کند. او به‌رغم سن کم در انقلاب ضد سلطنتی فعالانه شرکت داشت. در همین دوران بود که برای نخستین بار با نام سازمان مجاهدین آشنا گردید.
یکی از فرازهای با شکوه زندگی فاطمه، در قیام 22بهمن 57رغم خورد... ! او روزهایی که جوانان غیور شیراز به شهربانی سرکوبگر شاه یورش برده تا این سمبل استبداد را فتح نمایند، و در شرایطی که مأمورین جنایتکار به جوانان انقلابی شلیک می‌کردند، فاطمه قهرمان به همراه خواهر شهیدش فرزانه در مسجد وکیل شیراز برای جوانان رزمنده «کوکتل‌مولوتف» ساخته و بین آنان توزیع می‌کردند... ! عاقبت با پرتاب همین کوکتل‌ها بود که شهربانی شیراز به‌دست جوانان غیور شهر تسخیر گردید!
فاطمه پس از پیروزی انقلاب در حالی که تنها 14سال بیشتر نداشت به میلیشیای دانش‌آموزی سازمان مجاهدین پیوست! او در انجمن دانش‌آموزان مسلمان شیراز به‌عنوان یک کادر باارزش فراتر از سنش، عمده اوقات خود را در فروش نشریه و میز کتاب در افشای ارتجاع حاکم می‌گذراند. او با تمام توش و توان و با نثار عشقش درخدمت مجاهدین و جنبش مقاومت قرار گرفت و در این مسیر بارها و بارها مورد هجوم چماقداران وحشی قرار گرفته و مجروح گردید! فاطمه پیش از سی خرداد 60در حالی که به فروش نشریه مشغول بود توسط کمیته‌چی‌های وحشی دستگیر و روانه زندان شد. دو ماه بعد به‌دلیل سن کم او را از زندان آزاد کردند.
به‌دنبال اعدام انقلابی آخوند دستغیب به‌دست شهید مقدس «گوهر ادب‌آواز» در آذرماه 60گله‌های سپاه به خانهٴ آنها هجوم بردند و از این تاریخ فاطمه به همراه خواهرش متواری می‌شود! دیری نپایید که در دیماه 60او به همراه خواهر و برادرش دستگیر و روانهٴ زندان شد. فاطمه در زندان، مقاومت شایانی از خود نشان داد. اودرحالیکه بارها و بارها به‌شدت مورد شکنجه واقع شد اما هیچ‌گاه به دشمن تسلیم نشد و اطلاعاتی به دشمن نداد! فاطمه در بیدادگاه رژیم به دو سال زندان محکوم شد این در حالی بود که هیچ ارتباط تشکیلاتی از او مشخص نشده بود!
در سال 62به شکنجه‌گاه سپاه شیراز منتقل و مجدداً زیر بازجویی رفت. در این دوره فاطمه دو سال را در انفرادی گذراند. و همواره زیر فشار بازجویی قرار داشت. فاطمه قهرمان به‌رغم سن کم، در زندان مقاومت کم‌نظیری از خود نشان داد و در حالی که بر اساس قوانین خود رژیم دو سال حکم داشت! اما هفت سال در زندان پایداری کرد! فاطمه قهرمان در جریان قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال 67به همراه خواهر بزرگترش فرزانه به رود خروشان خون شهیدان مجاهد خلق پیوست! و الگویی از ایستادگی تا به آخر شد...

یادش گرامی و راهش پررهرو باد

با ما در کانال تلگرام پیشتازان راه آزادی ایران همراه باشید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر