۱۳۹۸ تیر ۲۳, یکشنبه

مجاهد شهید محمد‌ زمان سرشار


مشخصات مجاهد شهید محمد زمان سرشار
محل تولد: شوشتر
شغل: کارمند شرکت ملي نفت ايران
سن: 41
تحصیلات: دیپلم
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 1367

محمد‌زمان سرشار از تابستان سال58 به ستاد مجاهدین در آبادان وصل شد. او از پایه‌گذاران انجمن کارگران هوادار در کارخانهٌ پتروشیمی بود. در مهر60 دستگیر شد و مدت 3ماه در بازداشت بود. 
در تیر61 دوباره دستگیر شد و سه سال زندان بود. در اواخر سال64 پس از خلاصی از زندان برای برقراری ارتباط با سازمان تلاش کرد و موفق شد. در سال65 برای تیمهای عملیاتی مجاهدین در تهران و اهواز امکانات استقراری فراهم کرد. 
در اواخر سال65 با خانواده و 4فرزندش وداع کرد و در سودای آزادی میهنش به منطقهٌ مرزی رفت و در یکانهای رزمی سازماندهی شد.با سری پرشور و انگیزه‌یی بالا در چند عملیات شرکت کرد. برای کسب ارزشهای آرمانی مجاهدین و ارتقای ویژگیهای انقلابی بسیار مشتاق و فعال بود و با مسئولیت‌پذیری بسیار، فرمانده یک گروه رزمی شد. در عملیات مختلف از جمله عملیات بزرگ آفتاب شرکت داشت:
«… می‌خواستم فریاد بزنم و بغضم را همراه با خشم در فریادم منفجر کرده و زنده کنم. که به‌خود آمدم و دیدم من در میان هزاران سرو آزاد و گل سرخ آتشین که همه راست‌قامت و خوشبو ایستاده و با چشمانی پر از انتقام که خبر از استمرار راه تا مرگ دژخیم می‌داد…».
از دست‌نوشته‌هایش بعد از عملیات آفتاب و شهادت تعدادی از یارانش 16فروردین67در عملیات کبیر فروغ جاویدان همراه با گروه خود قهرمانانه جنگید و سرانجام در یکی از درگیریها به‌شهادت رسید. و بدین‌ترتیب آموزگاری از فدا و پاکباختگی برای جوانان غیور منطقهٌ خوزستان شد.

با ما در کانال تلگرام پیشتازان راه آزادی ایران همراه باشید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر