۱۳۹۸ تیر ۱۲, چهارشنبه

مجاهد شهید صدیقه عباس زاده


مشخصات مجاهد شهید صدیقه عباس زاده
محل تولد: ماهشهر
تحصیلات: لیسانس علوم سیاسی - هندوستان
سن: 29
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 1367

صدیقه عباس زاده (فرزانه) کمی قبل از انقلاب ضدسلطنتی به هند رفت. در سال 58 در ارتباط با انجمن دانشجویان مسلمان قرار گرفت. پس از 30خرداد 60 با احساس مسئولیت انقلابی خواستار شرکت در نبرد رودررو با دژخیمان خمینی شد. مرداد 63 به منطقه رفت. پس از طی دوره آموزش نظامی در قسمتهای مختلف سازمان به کار پرداخت. با تشکیل تیپهای رزمی به سازماندهی تیپها منتقل شد و در عملیات آفتاب و چلچراغ  پا به میدان نبرد گذاشت. آخرین رزم حماسی او در عملیات فروغ جاویدان بود که به گفته همرزمانش دلاورانه جنگید و جسارت انقلابی زن مجاهد خلق را در صحنه به دژخیمان خمینی نشان داد و شمار زیادی از آنان را به هلاکت رساند.
صدیقه قهرمان در اوج یکی از نبردهایش، به شهادت رسید و به سوی جاودانه فروغهای آزادی پر کشید.
«... دلم می خواست شاهد بهار آزادی می بودم ولی نه، من در فردای انقلاب زمانی که پیرکفتار خون آشام به دست توانای نسل مجاهد و خلق قهرمان ایران به زمین کشیده می شود، در لبخندهای شادی خلق قهرمان رها شده زنده ام. مرا آن جا می توان دید...
مسعود و مریم راهبران عقدتیم
... از شما درس فدا را آموختم. عشق ورزیدن، محب، دوست داشتن، رها شدن را از شما گرفتم و حافظ آنها هم بودم. من قطره ای از اقیانوس پرورانده های شما هستم. بله مریم، همانطور که گفتی شهادت برای ما تاثرانگیز و ماتم آور نیست بلکه برای ما حیاتی دوباره است. دوستتان دارم...». وصیت نامه - 13مرداد 64

با ما در کانال تلگرام پیشتازان راه آزادی ایران همراه باشید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر