۱۳۹۸ تیر ۲۴, دوشنبه

مجاهد شهید محمدسعید هاشمی


مشخصات مجاهد شهید محمدسعید هاشمی
محل تولد: خنج - فارس
سن: 23
تحصیلات: متوسطه
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 1367

محمدسعید هاشمی، در خانواده‌یی فقیر و کم‌درآمد به‌دنیا آمد. در سال58 با سازمان مجاهدین آشنا شد. تا 30خرداد60 به فعالیتهای تبلیغی و افشاگرانه در دبیرستانی که در آن درس می‌خواند، پرداخت. 
چند ماه بعد از 30خرداد به همراه تعدادی از هواداران به یکی از کشورهای حوزهٌ خلیج فارس رفت. تیرماه62 به منطقه اعزام شد. از سال62 تا 65 در واحدهای نظامی به فعالیت پرداخت. در چند رشته عملیات در منطقهٌ کردستان شرکت کرد و به‌عنوان یک رزمندهٌ پرشور، بر تجارب مبارزاتیش افزود.
در حماسهٌ ورچک در بهار سال65، پس از شهادت مجاهد شهید محمد غیاث فرماندهی صحنه را به‌دست گرفت و دلاورانه جنگید. از ابتدای تأسیس ارتش آزادیبخش جزو اولین دسته از رزمندگانی بود که وارد یکانهای رزمی شد. در بیش از 12رشته عملیات ارتش آزادیبخش در موضع سرگروه، سردسته و معاون گردان شرکت کرد.
در عملیات فروغ جاویدان فرماندهی یک گردان تانک را به‌عهده گرفت و آخرین نبرد حماسی و شورانگیز خود را در این نبرد کبیر رقم زد. در صحنهٌ عملیات، پس از این‌که تانکهایش از کار افتادند، درنگ نکرد، به‌همراه تعدادی از نفرات پیاده در جنگ شدید در داخل شهر اسلام‌آباد که دشمن در آن نفوذ کرده بود، شرکت کرد و فرماندهی صحنه را به‌عهده گرفت و همراه با دیگر همرزمانش، با واردآوردن انبوهی تلفات، مزدوران را از شهر بیرون راند.
جسارت و فرماندهی مجاهد دلیر محمدسعید هاشمی (فرمانده شهرام) در این جنگ خونین و حماسی، نقش کلیدی داشت. در پایان این عملیات، بر اثر اصابت گلولهٌ دشمن به ناحیهٌ گردن، به خون درغلتید و چونان شهابی شعله‌ور، در کهکشان جاودانه‌فروغها درخشید و به ستاره‌یی تابان تبدیل شد.

با ما در کانال تلگرام پیشتازان راه آزادی ایران همراه باشید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر