۱۳۹۸ مرداد ۵, شنبه

مجاهد شهید صفیه لاری


مشخصات مجاهد شهید صفیه لاری
محل تولد: آبادان
سن: 24
تحصیلات: متوسطه
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 1367

صفیه لاری از فرزندان دلیر مردم خوزستان بود. خانوادهٌ وی از هواداران مجاهدین بودند. او پس از انقلاب ضدسلطنتی به انگلستان رفت. انقلاب ایدئولوژیک مجاهدین تأثیر عمیقی بر انتخاب مبارزاتی او داشت. 
از سال۶۴ در ارتباط با انجمن دانشجویان مسلمان قرار گرفت و به‌طور تمام‌وقت شروع به فعالیت کرد. در سال۶۵ پس از عزیمت رهبر مقاومت به جوار خاک میهن، صفیه نیز یکپارچه شور و شوق برای رفتن به منطقه شد. 
در تقاضایش برای سازمان نوشت: «…‌آمادگی خود را برای ‌پیوستن به صفوف رزمندگان مجاهد خلق اعلام می‌دارم و به خون تمامی شهیدان و رنج اسیران سوگند یاد می‌کنم که تا آخرین نفس در راه مبارزه با پیرکفتار جماران و تا رسیدن به جامعهٌ بی‌طبقهٌ توحیدی با مسعود و مریم همراه باشم ‌ـ‌ ۱۰تیرماه۶۵». 
صفیه با سری پرشور وارد منطقه شد و در بخشهای مختلف سازمان شروع به کار کرد. او پیوسته خواهان نبرد رودررو با دژخیمان خمینی بود. یک سال بعد در درخواست دیگری نوشت: «تقاضای جنگیدن در گردانهای رزمی مجاهدین خلق را می‌نمایم و به این منظور آمادگی کامل جسمی و روحی خودم را جهت مبارزه در خط مقدم و شرایط ویژهٌ آن اعلام می‌دارم ‌ـ‌ ۱۵فروردین۶۶». 
صفیهٌ قهرمان به گردانهای رزمی ارتش آزادیبخش منتقل شد و در عملیات فروغ جاویدان به‌عنوان سرتیم شرکت کرد. او در نبردهای مختلف قهرمانانه جنگید و سرانجام به عهد خود با خدا و خلق وفا کرد و سرفرازانه به‌شهادت رسید و به جاودانه‌فروغهای آزادی پیوست. 

با ما در کانال تلگرام پیشتازان راه آزادی ایران همراه باشید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر