۱۳۹۸ تیر ۱۳, پنجشنبه

مجاهد شهید جمشید آرمات


مشخصات مجاهد شهید جمشید آرمات
محل تولد: بهبهان
تحصیلات: دیپلم
سن: 26
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: ۱۳۶۷

جمشید آرمات پس از انقلاب ضدسلطنتی در مقابل تهاجم ارتجاع، به حمایت از مجاهدین برخاست. در آستانه ۳۰خرداد ۶۰، مصمم شد تا برای همیشه در کنار یاران مجاهدش بماند. در تیرماه ۶۰ دستگیر شد و سه سال را در زندانهای خمینی جلاد گذراند.
آبانماه ۶۵، مشتاقانه روانه نوار مرزی شد و به یاران مجاهدش پیوست. جمشید در این باره می نویسد: «سرفصل جدید زندگیم شروع شد و هر چه بیشتر رفتم، مسعود و مریم و انقلاب ایدئولوژیک را با عمق بیشتری درک کردم. در ۲۱فروردین ۶۶ موفق به دریافت سلاح مجاهد خلق شدم و در گردانهای رزمی سازمان یافتم...».
مجاهد شهید جمشید آرمات پس از شرکت در چندین عملیات، سرانجام در حماسه فروغ جاویدان چهره در خون کشید و در اوج شرف و افتخار به شهادت رسید.
«... از نیمه دوم سال ۵۸ تا این لحظه که وصیت نامه خود را می نویسم، حتی یک لحظه قلبا از آرمانهای سازمان جدا نشده ام...
من با خون خودم تضمین می دهم که هیچ آلترناتیوی به جز شورای ملی مقاومت و سازمان محوری آن، یعنی سازمان مجاهدین خلق ایران، با این ریشه های ملی و ضداستعماری نمی تواند و نخواهد توانست در فردا، ایرانی آباد، آزاد و مستقل بنا کند.
وصیت نامه خود را با ترجمه یک سرود فلسطینی به پایان می برم:
قلمت را در خونم فرو ببر و از زبانم سرودی بنویس...
این رسالت نسل ماست و شما پایانی بر شبهای ظلمت بار مائید. شما نشان سپیده دمان مائید. پس اگر من جان سپردم شما راه را ادامه دهید.» وصیت نامه - ۲۰اسفند ۶۵

با ما در کانال تلگرام پیشتازان راه آزادی ایران همراه باشید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر