۱۳۹۸ تیر ۱۸, سه‌شنبه

مجاهد شهید محمد دریایی


مشخصات مجاهد شهید محمد دریایی
محل تولد: اصطهبانات
شغل: مهندس رشته معماری
سن: 27
تحصیلات: فوق دیپلم
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 1367

محمد دریایی از جوانان پرشور مبارز در انقلاب ضدسلطنتی بود. پس از آن در دبیرستان بزرگمهر تهران به پخش نشریه مجاهد و تبلیغ به نفع مجاهدین پرداخت. 
سال 59 به سربازی رفت. بعد از آن به رادیو صدای مجاهد، گوش می داد و رهنمودهایش را به کار می بست. 
در سال 65 از ایران خارج شد و همان سال وارد منطقه شد. ابتدا در واحدهای نظامی به فعالیت پرداخت. بعد از تشکیل ارتش آزادیبخش در گردانهای رزمی سازماندهی گردید در چندین عملیات شرکت داشت و در عملیات ایلام - مهران مجروح شد.
در فروغ جاویدان در حالی که فرماندهی یک گروه رزمی را به عهده داشت، به میدان شتافت. بارها و بارها در صحنهای مختلف نبرد به دشمن یورش برد و عرصه را بر مزدوران تنگ کرد.
مجاهد محمد دریایی، رزمنده ای جسور و مایه گذار بود و در صحنه رزم بسیار مسلط و قاطع فرماندهی می کرد او سرانجام در یکی از نبردها در اوج شرف و افتخار به شهادت رسید.
محمد در وصیت نامه ای که از خود به جا گذاشته، نوشت:
«... من مسلمان و معتقد به ایدئولوژی اسلام و آرمان توحیدی مجاهدین خلق ایران هستم. اعتقاد کامل دارم که برای رهایی از جور و ظلم و رسیدن به جامعه بی طبقه توحیدی باید به پا خاست و به همین دلیل در این راه گام نهادم. من اعتقاد دارم مسعودو مریم، این سمبلهای فدا و ایدئولوژی توحیدی، این بار گران را به سرمنزل مقصود خواهد رساند و نخواهد گذاشت فرصت طلبان تاریخ همچون خمینی دجال بر سفره خون شهدای خلق بنشیند». وصیت نامه - 21اسفند 65

با ما در کانال تلگرام پیشتازان راه آزادی ایران همراه باشید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر